Discussion:
"IDE Javalle" - sota
(too old to reply)
Mikael Haapakoski
2010-06-22 13:59:29 UTC
Permalink
Netbeans vai Eclipse? Löytyykö muita?
Marko Vihoma
2010-06-22 16:51:57 UTC
Permalink
Post by Mikael Haapakoski
Netbeans vai Eclipse? Löytyykö muita?
Eclipse, kun en toista osaa käyttää ja tämä on toiminut minulla. Löytyy
vaikka Komodo Edit, ei tosin täysi IDE, mutta kuitennii aika hjuva
editori, kun lisäilee muutamia toimintoja kuten git-komennot ja
kääntämisen ja semmosta. MacBookissa tätä Activestaten softaa olen
ajanut ja parhaitenhan se toki pelaa perl-, PHP- ja näitten kielien
kanssa, joihin siinä on syntaksintarkistus. Javaa sillä olen myös
tehnyt, kun ei saa yljopiston kursseilla käyttää oikeaa IDEä, vaan
pelkkää koodieditoria.

Mutta kuitennii, Eclipse on (riittävän?) hyvä IDE, jota käytänkin sitten
omissa projekteissa Javan kanssa. Lisäksi Komodo Edit perlille ja
PHP:lle. Prkl, kun meni MacBook hajoamaan ja sammuu aina miten sattuu...

En muuten ole tehnyt koskaan graafistä UI:tä Java-softalle tai
muullekaan, joten ehken NetBeans voisi olla kätevämpi siinä tapauksessa,
en tiedä...

P.S. Kännivaroitus!
Kari T Seppänen
2010-06-22 17:56:20 UTC
Permalink
Post by Mikael Haapakoski
Netbeans vai Eclipse? Löytyykö muita?
Miksi kysellä turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
--
Kari Seppänen koo äs ee at iki piste fi
Hantte
2010-06-22 18:24:35 UTC
Permalink
Post by Kari T Seppänen
Post by Mikael Haapakoski
Netbeans vai Eclipse? Löytyykö muita?
Miksi kysellä turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
BINGO!
Miksi pyörä pitäisi keksiä uudelleen?
--
Hantte

So many fantastic colours, I feel in a wonderland
Many fantastic colours, makes me feel so good
Mikael Haapakoski
2010-06-22 18:26:00 UTC
Permalink
Post by Hantte
Netbeans vai Eclipse? L ytyyk muita?
Miksi kysell turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
BINGO!
Miksi py r pit isi keksi uudelleen?
--
Hantte
So many fantastic colours, I feel in a wonderland
Many fantastic colours, makes me feel so good
Koska muuten pyörän lisenssimaksut olisivat liian korkeat.
Hantte
2010-06-23 14:54:28 UTC
Permalink
Post by Mikael Haapakoski
Post by Hantte
Netbeans vai Eclipse? L ytyyk muita?
Miksi kysell turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
BINGO!
Miksi py r pit isi keksi uudelleen?
--
Hantte
So many fantastic colours, I feel in a wonderland
Many fantastic colours, makes me feel so good
Koska muuten pyörän lisenssimaksut olisivat liian korkeat.
Njet.
Pyörän mallisuoja ja patentti vanheni jo tuhansia vuosia sitten, jonka
jälkeen pyörästä tuli avoimen lähdekoodin tuote.
--
Hantte

So many fantastic colours, I feel in a wonderland
Many fantastic colours, makes me feel so good
Viljo Mustonen
2010-06-24 03:25:02 UTC
Permalink
Post by Hantte
Njet.
Pyörän mallisuoja ja patentti vanheni jo tuhansia vuosia sitten, jonka
jälkeen pyörästä tuli avoimen lähdekoodin tuote.
Muistelen lukeneeni jossain patenttijärjestelmän arvostelun yhteydessä,
että austraaliassa pyörälle on myönnetty patentti muutama kymmenen
vuotta sitten.
--
Viljo
Jouko Holopainen
2010-06-23 03:44:34 UTC
Permalink
Post by Kari T Seppänen
Post by Mikael Haapakoski
Netbeans vai Eclipse? Löytyykö muita?
Miksi kysellä turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
Eihän sillä voi editoida edes isoja filejä.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Pertti Heikkinen
2010-06-23 06:24:00 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Post by Kari T Seppänen
Miksi kysellä turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
Eihän sillä voi editoida edes isoja filejä.
Ei kai tässä mistään MicroEmacsista puhuttu?
--
"Kun tietämätön opettaa kyvytöntä ja antaa tälle todistuksen
hyvästä suorituksesta, on herrasmies saanut kasvatuksensa."
- Bernard Shaw
Jouko Holopainen
2010-06-23 14:02:18 UTC
Permalink
Post by Pertti Heikkinen
Post by Jouko Holopainen
Post by Kari T Seppänen
Miksi kysellä turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
Eihän sillä voi editoida edes isoja filejä.
Ei kai tässä mistään MicroEmacsista puhuttu?
Ei, vaan Emacsista.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Teemu Likonen
2010-06-23 14:35:10 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Post by Kari T Seppänen
Miksi kysellä turhia, kun ainoa oikea vastaus on kuitenkin Emacs.
Eihän sillä voi editoida edes isoja filejä.
Joo, puskurin maksimikoko on 512 megatavua (Emacs 23.2). En ole
Java-ohjelmoija, mutta oman tuntumani mukaan 512 MB:n rajoitus ei
vaikuta ohjelmointiin käytännössä millään tavalla.
Jouko Holopainen
2010-06-23 18:31:43 UTC
Permalink
Post by Teemu Likonen
Joo, puskurin maksimikoko on 512 megatavua (Emacs 23.2). En ole
Java-ohjelmoija, mutta oman tuntumani mukaan 512 MB:n rajoitus ei
vaikuta ohjelmointiin käytännössä millään tavalla.
Oman kokemukseni mukaan vaikuttaa - minulle tulee usein logitiedostoja
jotka ovat "hieman" tuota suurempia.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Kari T Seppänen
2010-06-23 19:40:52 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Post by Teemu Likonen
Joo, puskurin maksimikoko on 512 megatavua (Emacs 23.2). En ole
Java-ohjelmoija, mutta oman tuntumani mukaan 512 MB:n rajoitus ei
vaikuta ohjelmointiin käytännössä millään tavalla.
Oman kokemukseni mukaan vaikuttaa - minulle tulee usein logitiedostoja
jotka ovat "hieman" tuota suurempia.
Miksi ihmeessä haluat editoida lokitiedostoja? Pyyhit pois omat
virheet, vai?
--
Kari Seppänen koo äs ee at iki piste fi
Hantte
2010-06-23 22:59:16 UTC
Permalink
Post by Kari T Seppänen
Post by Jouko Holopainen
Post by Teemu Likonen
Joo, puskurin maksimikoko on 512 megatavua (Emacs 23.2). En ole
Java-ohjelmoija, mutta oman tuntumani mukaan 512 MB:n rajoitus ei
vaikuta ohjelmointiin käytännössä millään tavalla.
Oman kokemukseni mukaan vaikuttaa - minulle tulee usein logitiedostoja
jotka ovat "hieman" tuota suurempia.
Miksi ihmeessä haluat editoida lokitiedostoja? Pyyhit pois omat
virheet, vai?
Eh? Tallettaa internet lokitiedostoon?
--
Hantte

So many fantastic colours, I feel in a wonderland
Many fantastic colours, makes me feel so good
Jouko Holopainen
2010-06-24 01:57:46 UTC
Permalink
Post by Kari T Seppänen
Miksi ihmeessä haluat editoida lokitiedostoja? Pyyhit pois omat
virheet, vai?
Virheraportin analyysikohtaan on ihan kiva pistää ongelmakohta
selityksineen.

Paitsi jos käyttää Emacsia, siis.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Kari T Seppänen
2010-06-24 06:35:08 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Post by Kari T Seppänen
Miksi ihmeessä haluat editoida lokitiedostoja? Pyyhit pois omat
virheet, vai?
Virheraportin analyysikohtaan on ihan kiva pistää ongelmakohta
selityksineen.
...ja tätä varten sinun pitää editoida sitä lokia?
--
Kari Seppänen koo äs ee at iki piste fi
Jouko Holopainen
2010-06-28 11:08:14 UTC
Permalink
Post by Kari T Seppänen
Post by Jouko Holopainen
Post by Kari T Seppänen
Miksi ihmeessä haluat editoida lokitiedostoja? Pyyhit pois omat
virheet, vai?
Virheraportin analyysikohtaan on ihan kiva pistää ongelmakohta
selityksineen.
...ja tätä varten sinun pitää editoida sitä lokia?
Kerro vaihtoehto joka ei ole totaalisen perseestä.
Esim lessillä useampi sata riviä on PITA.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Eino Tuominen
2010-06-28 11:49:01 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Kerro vaihtoehto joka ei ole totaalisen perseestä.
Esim lessillä useampi sata riviä on PITA.
Miten ihmeessä se voi olla Emacsilla vähemmän PITA? 29 gigainen
tiedosto aukeaa ongelmitta lessillä. Lineaarihaut on toki hitaita,
mutta jos tiedostosta voi jotenkin muuten etsiä, niin skriptit
ovat ystäväsi.
--
Eino Tuominen
Jouko Holopainen
2010-06-29 00:19:44 UTC
Permalink
Post by Eino Tuominen
Post by Jouko Holopainen
Kerro vaihtoehto joka ei ole totaalisen perseestä.
Esim lessillä useampi sata riviä on PITA.
Miten ihmeessä se voi olla Emacsilla vähemmän PITA?
Niin, pointtini onkin kokoajan ollut että less ja emacs ovat ihan yhtä
hyviä editointiin.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Eino Tuominen
2010-06-29 06:02:42 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Niin, pointtini onkin kokoajan ollut että less ja emacs ovat ihan yhtä
hyviä editointiin.
Samaa mieltä. Mutta nyt en kyllä ymmärtänyt pointtiasi.
Yritätkö todella editoida sitä lokitiedostoa (miksi
ihmeessä) vai löytää sieltä kommentoitavan kohdan?
--
Eino Tuominen
Jouko Holopainen
2010-06-29 11:15:06 UTC
Permalink
Post by Eino Tuominen
Post by Jouko Holopainen
Niin, pointtini onkin kokoajan ollut että less ja emacs ovat ihan yhtä
hyviä editointiin.
Samaa mieltä. Mutta nyt en kyllä ymmärtänyt pointtiasi.
Yritätkö todella editoida sitä lokitiedostoa (miksi
ihmeessä) vai löytää sieltä kommentoitavan kohdan?
Yritän kopioida sieltä pätkä logia virheraporttiin.

Olenko minä todella ainoa joka lukee logitiedostoja vai miksi tämä on
nyt muka niin vaikeaa???
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Eino Tuominen
2010-06-29 13:17:04 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Yritän kopioida sieltä pätkä logia virheraporttiin.
Olenko minä todella ainoa joka lukee logitiedostoja vai miksi tämä on
nyt muka niin vaikeaa???
Et ole. Mutta minä etsin ne kopioitavat pätkät jollain muulla
kuin tekstieditorilla. Yleensä tail, head ja less hoitavat
homman paremmin. Ja kuten sanoin, jos tiedostosta pystyy
etsimään jotenkin järkevämmin kuin lineaarihaulla, niin
sitten tietysti pieni skripti saattaa säästää isosti aikaa.
Harvemmin vaan tuo on mahdollista.
--
Eino Tuominen
Jouko Holopainen
2010-06-29 23:16:10 UTC
Permalink
Post by Eino Tuominen
Post by Jouko Holopainen
Yritän kopioida sieltä pätkä logia virheraporttiin.
Olenko minä todella ainoa joka lukee logitiedostoja vai miksi tämä on
nyt muka niin vaikeaa???
Et ole. Mutta minä etsin ne kopioitavat pätkät jollain muulla
kuin tekstieditorilla. Yleensä tail, head ja less hoitavat
homman paremmin.
Yleensä ei, sillä kaikki nuo rajoittavat kopioitavan määrän n. sataan
riviin. Tätä suurempia pätkiä on joskus tarve kopioida. Siitä määrästä
sitten mahdollisesti editoidaan (gasp!) osa pois.

Lisäksi olisi pirun kätevää jos logivieweri/editori olisi sama editori
jolla editoi virheraportin analyysiä ja koodia, sillä makrojakin on
tullut tehtyä.

Tai sitten tämä olisi käsittämättömän hankalaa - eihän nyt
MunHienoKoodiEditori saa nyt rumiin logitiedostoihin (pthyi) koskea!
Post by Eino Tuominen
Ja kuten sanoin, jos tiedostosta pystyy
etsimään jotenkin järkevämmin kuin lineaarihaulla, niin
sitten tietysti pieni skripti saattaa säästää isosti aikaa.
Olisihan se kiva jos olisi nappi jota painamalla saisi editoriinsa
virhekoodin versionhallinnasta ulosvedettynä ja korjausehdotus
annettuna. Ei tulisi niin paljon raportteja mulle.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Eino Tuominen
2010-06-30 07:40:48 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Yleensä ei, sillä kaikki nuo rajoittavat kopioitavan määrän n. sataan
riviin. Tätä suurempia pätkiä on joskus tarve kopioida.
Miten ihmeessä rajoittaa? Ei minulla, enkä ole edes säätänyt
mitään.
--
Eino Tuominen
Jouko Holopainen
2010-06-30 14:00:53 UTC
Permalink
Post by Eino Tuominen
Post by Jouko Holopainen
Yleensä ei, sillä kaikki nuo rajoittavat kopioitavan määrän n. sataan
riviin. Tätä suurempia pätkiä on joskus tarve kopioida.
Miten ihmeessä rajoittaa? Ei minulla, enkä ole edes säätänyt
mitään.
No miten sitten lessillä kopioit riviltä 1111 riville 2222?
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Eino Tuominen
2010-06-30 16:49:34 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
No miten sitten lessillä kopioit riviltä 1111 riville 2222?
Minä mainitsin pari muutakin työkalua kuin less...

Mutta jos tuo on lessillä pakko tehdä, niin vaikka näin:

# merkki a riville 2222
2222G
ma
# siirry riville 1111
1111G
# lähetä shell-komennolle rivit tästä merkkiin a saakka
|a pbcopy

(Rivinvaihdot vain lukemisen helpottamiseksi, samoin
kuin kommenttirivit)

Pätkä päätyy leikepöydälle. Jos haluat tuon johonkin tiedostoon,
niin pbcopy:n paikalle vaikka cat > /tmp/foo
--
Eino Tuominen
Jouko Holopainen
2010-06-30 18:21:46 UTC
Permalink
Eihän tuo tottele yhtään minkään editorin shortcutteja - pitääkö mun siis
1: opetella kahden ohjelman shortcutit, makrojen tekemiset, tehdä syntax
highlighting¹, jne jotta voin käyttää Emacsia,
2: olla käyttämättä ala-arvoista kötöstystä nimeltä Emacs?

¹ esim. saman tekstipätkän korostaminen. Muutakin voi useilla
editoreilla tehdä helposti joka auttaa logitiedostojen lukemista.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Eino Tuominen
2010-06-30 18:34:16 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Eihän tuo tottele yhtään minkään editorin shortcutteja - pitääkö mun siis
1: opetella kahden ohjelman shortcutit, makrojen tekemiset, tehdä syntax
highlighting¹, jne jotta voin käyttää Emacsia,
2: olla käyttämättä ala-arvoista kötöstystä nimeltä Emacs?
Suosittelen kakkosta. Ainakin 64 bittinen vim osaa editoida
tiedostoja aina neljän teran kokoon asti.

Itse olen kyllä tullut toimeen ihan 32 bittisellä vi:llä,
mutta minä käytän muitakin ohjelmia kuin pelkkää editoria.

Sekin on tietty mahdollista, että pilkot ison tiedoston
osiin (split), editoit oikeaa pätkää ja sen jälkeen yhdistät
tiedostot (cat).
--
Eino Tuominen
Jouko Holopainen
2010-07-01 03:59:57 UTC
Permalink
Post by Eino Tuominen
Sekin on tietty mahdollista, että pilkot ison tiedoston
osiin (split), editoit oikeaa pätkää ja sen jälkeen yhdistät
tiedostot (cat).
Ei, tuo ei ole mahdollista.

On mahdollista että joku pervertikko ryhtyy tuollaiseen kun ei tiedä
paremmista editoireista.
--
@jhol

www.iki.fi/jhol
Eino Tuominen
2010-07-01 04:39:14 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
On mahdollista että joku pervertikko ryhtyy tuollaiseen kun ei tiedä
paremmista editoireista.
Sulle vaan se parempi editori ei kelpaa. Sillä onnistuu
kyllä isojenkin tiedostojen käsittely.
--
Eino Tuominen
Mikko J Virtanen
2010-07-05 18:04:18 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Kerro vaihtoehto joka ei ole totaalisen perseestä.
Esim lessillä useampi sata riviä on PITA.
Eikö nykynuoriso osaa käyttää awkia? O tempore, o mores!
--
.signature necesse est
Pertti Heikkinen
2010-06-24 08:29:16 UTC
Permalink
Post by Jouko Holopainen
Post by Teemu Likonen
Joo, puskurin maksimikoko on 512 megatavua (Emacs 23.2). En ole
Java-ohjelmoija, mutta oman tuntumani mukaan 512 MB:n rajoitus ei
vaikuta ohjelmointiin käytännössä millään tavalla.
Oman kokemukseni mukaan vaikuttaa - minulle tulee usein logitiedostoja
jotka ovat "hieman" tuota suurempia.
Ja sinulla on oikeasti tarve *muokata* lokitiedostoja?
--
"Kulutamme puolet elämästämme päästäksemme eroon vanhempiemme
meihin istuttamista typeryyksistä, ja toisen puolen jättäessämme
omat tyhmyytemme perinnöksi jälkipolville."
- Isaac Goldberg
Jussi Hagman
2010-06-23 11:23:53 UTC
Permalink
Post by Mikael Haapakoski
Netbeans vai Eclipse? Löytyykö muita?
IntelliJ IDEA on paljon parempi, ollut aina.

Kiisto: en koodaa Javaa, eikä toivottavasti koskaan tarvitsekaan. :)
--
Jussi Hagman, jhagman ÄT infa.fi
Studentbyn 4 D 33, 20540 Åbo, Finland
Tapio Väättänen
2010-06-23 17:45:00 UTC
Permalink
Post by Mikael Haapakoski
Netbeans vai Eclipse? Löytyykö muita?
Eclipse. En ole hirveästi Netbeansia käyttänyt, mutta jokin siinä tökkii. Ja
minäkään en ole tehnyt GUI:ta Javalla. Se voi olla helpompaa Netbeansilla,
tai ainakin yritelmäni Eclipsellä oli vielä surkempia kuin Netbeansillä.
--
sip:***@tav.iki.fi http://tav.iki.fi

"pico?!? What kind of person uses pico?" -- Hackles at November 28 ,2001
http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=93
Loading...